• +93 20 250 14 20
  • info@aelso.org

کنفرانس بین المللی حقوق بشر

AELSO December 18, 2019 Recent News

موسسه مطالعات اقتصادی و حقوقی افغانستان  که به مثابه یک اتاق فکری معتبر و چتر بزرگ برای ترویج و آموزش ارزش های جامعه باز در افغانستان فعالیت می‌نماید، در آستانه تجلیل از دهمین سالگرد فعالیت خود در افغانستان و نیز تجلیل از دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر افتخار برگزاری نخستین کنفرانس بزرگ بین المللی حقوق بشر را تحت عنوان “کنفرانس بین المللی حقوق بشر” با حضور داشت و مشارکت فعالین برجسته حقوق بشر و آزادی در سطح ملی و بین المللی؛ را داشت.

Mr. M. Khalid Ramizy during his speech
محمد خالد رامزی رئیس اجرائیه موسسه مطالعات اقتصادی و حقوقی افغانستان

این کنفرانس که روز پنج‌شنبه مورخ 14/9/1398 در کاخ ملکۀ باغ بابر با حضور داشت چهره های مطرح علمی و سیاسی کشور برگزار شده بود ضمن صحبت پیرامون موضوعات مختلف حقوق بشر؛ ۱۲ تن از شخصیت‌ها و چهره‌های ملی و بین المللی با اهدای تندیس قهرمان آزادی منحیث قهرمانان آزادی و نیز سه پوهنتون معتبر خصوصی کشور (پوهنتون رنا، پوهنتون دنیا و پوهنتون باختر) منحیث پوهنتون های تاثیرگذار در کشور معرفی شدند.

تصویری از لحظه اهدای لوح تقدیر به سه بهترین پوهنتون خصوصی
تصویری از لحظه اهدای لوح تقدیر به سه بهترین پوهنتون خصوصی

در این کنفرانس سخنرانان در رابطه به روز جهانی حقوق‌ بشر و نقش نهاد های ملی و بین المللی در رابطه به ترویج و توسعه حقوق بشر صحبت نموده و از موسسه مطالعات اقتصادی و حقوقی افغانستان که از چندین دهه بدین سو مشغول فعالیت در حوزه حقوق بشر و آزادی های فردی هستند ابراز خرسندی نموده و نیز نقش دانشگاه‌ها را در راستای ترویج ارزش‌های حقوق‌بشری و آزادی‌خواهی مهم و ارزنده دانستند.

وکتور حمیدالله فاروقی وزیرمشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور تحصیلات عالی و رئیس دانشگاه کابل
وکتور حمیدالله فاروقی وزیرمشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور تحصیلات عالی و رئیس دانشگاه کابل

دوکتور حمیدالله فاروقی وزیرمشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور تحصیلات عالی و رئیس دانشگاه کابل در رابطه به برگزاری این چنین کنفرانس های علمی ابراز خرسندی نموده ارزش و اهمیت حقوق بشر را برای جامعه افغانی ما یک ضرورت حتمی دانستند.

احمد شاه سنگدل رئیس پوهنتون دنیا با ابراز خرسندی از برگزاری این کنفرانس چنین افزودند: موسسه مطالعات اقتصادی و حقوقی افغانستان ازجمله بزرگترین نهاد های علمی، حقوقی و اقتصادی کشورمی باشد که با نهاد های مختلف تحصیلی کشور همکاری دارد.

تصویر اشتراک کنندگان در کنفرانس
تصویر اشتراک کنندگان در کنفرانس

در این کنفرانس بیش از 200 دانشجوی دانشگاه، فعالان مدنی و حقوق بشر و سیاست گذاران شرکت کردند. همچنین شماری از دانشمندان ، سیاستمداران و فعال مطرح حقوق بشر افغانستان، نویسندگان و روزنامه نگاران مشهور اشتراک داشتند.

این کنفرانس توسط بیش از 10 رسانه ملی و بین المللی که در افغانستان مشغول به کار هستند پوشش داده شده و همه آنها این برنامه و نشست بزرگ را از طریق رسانه های تصویری، صوتی و نوشتاری وابسته به خویش نشر پخش کردند.

اگر می خواهید عضو آکادمی AELSO شوید و در تمامی برنامه های آموزشی ما شرکت کنید، می توانید این فرم آنلاین را تکمیل کرده یا با ما از طریق اینیل زیر در ارتباط باشید:

trainings@aelso.org